söndag 17 april 2011

Bucatini alle pancetta e pomodorini

Här kommer upp pastan som jag och min pojkvän har lagat, rekomenderar starkt. Är både gott att äta och lätt att laga.


Antal portioner 4

Ingredienser:
1Kg körsbärtomat på kvist
4 Klyftor vitlök
Olivolja
2 Tsk honung
2 msk smör
1 msk vitvinäger
Svartpeppar efter smak
Salt efter smak
2 pkt bacon
1 pkt pasta
1 kruka basilika
mozzarella
parmesanost

Jag tycker personligen mycket om parmesanost så jag lägger alltid lite extra av det på min tallrik, men man gör som man vill.

Gör så här

1. Tärna eller dela tomaterna och skiva vitlöken tunt.
2. Hetta upp en traktörpanna eller en vid kastrull.
3. Fräs vitlöken lätt i olivolja och ringla i honung, rör om och tillsätt tomaterna direkt.
4. Tillsätt smör och smaksätt med flingsalt och svartpeppar från kvarn.
5. Koka tomaterna i cirka 10 minuter tills nästan all vätska kokat bort.
6. Skiva och knaperstek baconet.
7. Koka pastan a dente.
8. Blanda med pastan med tomatsåsen på ett stort serveringsfat, strö över bacon och riv mozzarellan i bitar över pastan.
9. Toppa med färsk basilika och nyriven färsk parmesanost.
10. Servera genast!

 
Iallafall smaklig måltid :) // M.M 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar